בפרקים הקודמים בהישרדות: מושן גרפיקס.
התסריטאי כתב תסריט, המעצב חשב על כיוון ועכשיו הגיע הזמן לעצב סטייל פריים.
על מנת להתחיל בצורה טובה, דוגרים על התסריט ומוצאים סצינה מתאימה שממנה יהיה קל ללקוח להבין ממנו את העיצוב והלך הרוח של הסרטון .
הסצינה הזו צריכה להיות כזו שתהיה מלאה במרכיבים, רצוי בשילוב טיפוגרפיה (אם יש) וצבעוניות. בקיצור, סצינה מייצגת.
מפה מתפצלים לשני כיוונים אפשריים:
1. מציירים סקצ' מאוד פשוט של הקומפוזיציה על מנת להבין אם היא עובדת נכון ומשם ממשיכים לשלב 2.
2. לפעמים מתחילים ישירות בעיצוב הפריים, אם הקומפוזיציה יושבת לכם בראש טוב טוב.
את הפריים אני מתחיל לגבש ישירות באפטר – לא כולם מתחילים ככה, אבל זו השיטה המועדפת עלי.
במידת הצורך תמיד אפשר לעבור לתוכנות אחרות (תלת, אילוסטרייטור, פוטושופ) על מנת לייצר את חומרים גרפיים נוספים.
למה אני מעדיף לעבוד בצורה זו? משום שעבודה באפטר חוסכת צעד אחד בשלב האנימציה וגם כי באפטר יש לי כלים שיכולים לסייע לי בצורה הרבה יותר טובה בעיצוב.
לדוגמא: האפקטים כמו Plexus, particular, 3D-stroke. מאשרים לי להגיע לכיוונים גרפיים מורכבים שסתם יקחו זמן עבודה יקר בפוטושופ. ו… חבל לנו על הזמן- זמן זה כסף!
כמובן שכבר החלטתי על כיוון עיצובי ולכן אני מתחיל להניח את התשתית שלו דרך בניית הרקע, הצבעוניות וכד'.
כך זה נראה בסיום:
נושא נוסף שחשוב להתייחס אליו שמדברים על סטייל פריים הוא הטיפוגרפיה בסרטון.
על מנת להסביר טוב יותר את המושגים, אני רוצה לקחת לדוגמא את הסרטון שבצענו לחברת אינראקטיב.
מבחינת האנימציה, ספציפית בסרטון אינראקטיב, היה לי יותר קל ונכון לעבוד עם תוכנת האפטר.
מבחינת טיפוגרפיה, המשחק היה עם משקלים של הפונטים ופחות עם עיצובים מורכבים של טקסטים.
בחלק מהמקרים הטקסט ישמש כעיצוב לכל דבר, שהקריאות שלו פחות חשובה.
במקרה שלנו, היות ולא הייתה קריינות הטקסט היה צריך להיות על רקע נקי ופחות "גרפי".
מה שמשאיר לנו משחק של משקלים וגדלים. גם פה בכל זאת רצינו להכניס טיפה אקסטרה בעיצוב ולכן השתמשתי ברקע כמרכיב בתוך הטקסט.
ועכשיו, התוצאה:
Inneractive || אינראקטיב from Bilderish Studio on Vimeo.
אני רוצה לקחת דוגמא נוספת מסרטון שיצרנו עבור חברה דומה בתחום, בשם מטומי.
עברתי על כל החומרים השיווקיים שקיבלתי ואני צריך להתחיל להמיר אותם לצרכים של סרטון.
גם כאן, אני מסתכל על סכמת הצבעים, פונטים, פרטיקלים וכו'.
המאפיין העיקרי שלהם היה הטבעת, לכן ברור לי שאני אשתמש באלמנט הזה כמוטיב על בסרטון, בייחוד אם הלקוח ביקש שהסרטון יהיה מאוד חזק בתוך שפת המותג.
Matomy Media Group || מטומי from Bilderish Studio on Vimeo.
אז כפי שניתן לראות באנימציה היה חשוב לנו ההמשכיות בתנועה של העיגול, תמיד להיכנס ולצאת ממנו בצורה חלקה ולא בקאטים.
החשיבה על אופי האנימציה צריכה כבר להתבצע בתהליך העיצוב, כמו שציינתי, שימוש בעיגול האדום ובשם המוצר.
למעצב יש כאן תפקיד המשכי, מעבר לגבול העיצוב, הוא צריך לראות את האנימציה בראש שלו ולפי זה להניח את האלמנטים הגרפיים בתהליך העיצוב.
אז לסיכום: התפקיד של הסטייל פריים מאוד חשוב לפרויקט. הוא חשוב מצד הלקוח, זו הפעם הראשונה שהוא ייחשף לשפה הויזואלית של הסרטון ולכן חשוב שהפריים יהיה מוקפד, מייצג ומשכנע.
מהצד השני, הוא יניח את התשתית למעצבים אחרים (במידה ויהיו) לנראות של הסרטון וגם ידליק את דמיונם של האנימטורים שיבינו מה ניתן לעשות עם האנימציה בפרויקט לאחר שיבינו את הכיוון הויזואלי.
עד כאן שידורינו להערב.