מהם הכלים העיקרים להצגת מושן או אנימציה?
מעבר לכיוון הקלאסי של הצגת מושן גרפיקס בפלטפורמות רגילות של מסכים (סטנדרטיים או מאורכים).
כיום מגיע טרנד או מגמה (תלוי את מי שואלים) של הצגה בעזרת הקרנה תלת מימדית על אלמנטים פיזיים.
מה שהגיע אלינו לא מזמן, עובד מאוד חזק באירופה כבר מספר שנים והמגמה מתפשטת לעולם כולו.
הרעיון הוא פרויקט שיכלול הקרנתן תכנים על אובייקטים תלת מימדיים שונים (3D Projection).
כך למעשה, אנחנו מעשירים את המצגת ונותנים לה יותר נפח ועומק, ותופסים את עיניו ותשומת ליבו של הקהל ביותר קלות.
קיימות מספר שיטות הקרנה. השניים הנפוצים ביותר הם:
1. הקרנה על אובייקטים מורכבים יותר, כמו מכוניות.
2. הקרנה על אובייקטים גאומטריים ישרים יותר, כמו בניינים וקירות.
צורת ההקרנה היא לרוב באמצעות מקרן רגיל, או שימוש בשניים, במידה ורוצים להקרין על יותר מצד אחד.
על מנת להשתמש ביותר ממקרן אחד, יש צורך לכייל את האובייקטים ביחס למקרן עם תוכנות מיוחדות המיועדות לכך.
למעשה, יוצרים מפה/ טקסטורה שהיא בעצם קטע האנימציה ומקרינים על האובייקט.
בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך שמושן גרפיקס כבר פורץ מחוץ לגבולות המסך, ואף יש כמה אנשים שגם לקחו את זה יותר רחוק,
כדוגמת Interactive Projection:
למעשה, הצופה הופך להיות חלק פעיל במייצג.
תחום נוסף שמתרחב בשנים האחרונות ויוסיף להתרחב ככל שהזמן יחלוף הוא האוגמנט ריאליטי (Augmented Reality):
תחום זה די וותיק בעולם הטכנולוגיה, אך לא זכה למימוש הפוטנציאל שבו.
כיום, עם התפתחות הסמארטפונים והתחזקות המחשוב הלביש, תחום זה יקבל נפח גדול יותר ויאפשר למשתמשים לקבל מידע על שכבה נפרדת תוך כדי תנועה בעולם האמיתי.
המושן גרפיקס בעולם זה יכנס בעיקר כאמצעי בידורי ופחות כאמצעי להעברת מידע שוטף, בניגוד לאנימציות שרואים באתרי אינטרנט ובאפליקציות סטנדרטיות.
עוד מטעמים למתמידים:
מאחורי הקלעים של הפרויקט BOX שהוצג למעלה:
דוגמאות מגניבות נוספות:
בפוסט הבא: מבנה הסטודיו.